2017. december 13. Luca

hírek

Nagymamák elfeledett receptjeit keresik Tokaj-hegyalján

Szőke Mátyás az Év Bortermelője

ProWein Düsseldorf magyar pálinkákkal

BORMEDENCE 2017

#KoccintsAszuval 2017

Felépült Feldebrőn az Egri borvidék legnagyobb pincészete

Valami bűzlik a tokaji szőlőfelvásárlás körül

Gazdafilmek Éjszakája – filmet forgatott a dinnyetermelő, a libatenyésztő és a borász

A borkészítés legrégebbi nyomait találhatták meg Grúziában

Nő a kereslet a minőségi magyar borok iránt Angliában

szavazás

A seregélyek védelme indokolt?

Igen

Nem

Mindegy

Nem tudom

szavazok

2017-05-30

Hogy kerülnek ezek a jó borok a Tescóba és a Lidlbe?

Évek óta megfigyelhető trend, hogy a hipermarketek, diszkontok polcain kifejezetten jó áron vásárolhatunk színvonalas borokat. A hozzáértők is egyre több időt töltenek a hiperek vagy a diszkontok borospolcai között sétálgatva.

Több üzletláncnál évek óta megfigyelhető trend, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a borválasztékra. Ez nem azt jelenti, hogy eltűnnek a legalsó polcokról a flakonos, kannás, konkrét borvidék megjelölése nélküli borok, vagy a 400-500 forintos édes vörösek, hanem azt, hogy presztízs lett a láncok számára, hogy neves termelők borait forgalmazzák, vagy saját márkanévvel árusítsanak kiemelkedő ár-érték arányú borokat.

A célközönséget leginkább azok jelentik, akik rendszeres látogatói a borboltoknak, érdeklődnek a minőségi borok iránt, figyelik a szaksajtót. Ugyanakkor sok jó bort találni az áruházakban a belépőkategóriában: ezek kiválóan alkalmasak lehetnek arra, hogy a kevésbé tájékozottak megismerkedjenek egy-egy fajtával vagy termőterülettel. Ugyanakkor azok is fogyasztóközönséget jelentenek, akik bár szeretnének újdonságot kóstolni, inkább árérzékenyek, azaz nem fizetnének 2000 forintnál többet egy üveg borért.

Az áruházláncok sok esetben közvetlenül a pincészetektől vásárolnak, központi beszerzéssel dolgoznak, így alacsonyabban tudják tartani az árakat. Vannak olyan láncok, akik komoly nemzetközi beszerzési láncába a magyar üzletek is bekerülnek, és master of wine-ok által válogatott tételeket hoznak Magyarországra, a világ felkapott borvidékeiről. Ugyanakkor egy ilyen láncba a magyar borászatok is bekerülhetnek, így például Csehországban, Lengyelországban és Szlovákiában is találhatnak színvonalas magyar borválasztékot a fogyasztók.

Herczeg Ágnes nemzetközi borszakértő, szaktanácsadó nemrég a gaultmillau.hu-nak arról beszélt, hogy a Lidl Magyarország stratégiai tanácsadójaként arra törekszik, hogy több magyar bor kerüljön a polcokra. Az áruházlánc csökkenti a folyamatosan elérhető külföldi borok számát a magyar borok javára, a magyar boroknak és a magyar borászoknak szeretnének több lehetőséget biztosítani. Hozzátette: kihasználják a közvetlenül a pincészetektől történő központi beszerzést és a gyors forgást, így optimalizálják a kínálatot. A szakértő egyébként saját Facebook-oldalán rendszeresen bemutatja, hogy szerinte milyen borokat érdemes vásárolni a diszkontláncnál.

Más láncok, például az Aldi és a Tesco is évek óta a borblogok kedvencei. A Tesco Finest saját márkás termékcsaládban izgalmas külföldi borokat is találhatunk, remek áron. Jó példa erre a dél-afrikai Adi Badenhorst, akit nem túlzás igazán felkapott sztárborásznak nevezni (ráadásul egy neves borász dinasztia leszármazottja). Badenhorst chenin blanc-ja ezer forint alatt kapható az áruházláncnál, szakértők szerint ár-érték arányban elképesztő teljesítményt nyújt ez a furminthoz hasonlító, gyümölcsös fehérbor.

Forrás: agrarszektor.hu

Hozzászólások a hírhez:

Nem vagy bejelentkezve, ha te is hozzá akarsz szólni, akkor kérlek jelentkezz be!

belépés

e-mail:

jelszó

regisztráció

belépés

keresés

hol?

mit?

keresés

e-mail a szerkesztőknek

Borászat.hu - A Borászat első oldala

2002-2017

Powered by DomainNet - Készítette: Báhidszki Márton Desing: Soltész Mátyás